Kod kolegija
Naziv kolegija SINTAKSA (SUVREMENOG TALIJANSKOG JEZIKA)
Opći podaci
Studijski program Dodiplomski studij:
DVOPREDMETNI STUDIJ (TALIJANSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST I POVIJEST, LATINSKI i sl.) i JEDNOPREDMETNI STUDIJ (TALIJANSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST). Godina II
Nositelj kolegija: Doc., dr.sc. Jasna Gačić
Status kolegija: Obvezan
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave
Ljetni semestar
ECTS koeficijent opterećenja studenta 3
Broj sati po semestru 30 (P)
Ciljevi kolegija
Cilj je modula usvajanje temeljnih znanja iz područja sintakse suvremenog talijanskog jezika uz moderan pristup proučavanju jezičnih pojava koji uključuje saznanja suvremene lingvistike. Tijekom nastave studente će se uvesti u relevantne sadržaje moderne sintaktičke teorije i u njihovu primjenu na proučavanje talijanskoga jezika.
Osim navedenoga cilj je modula i stjecanje općih i specifičnih kompetencija iz područja sintakse.
Sadržaj kolegija
Studenti će biti uvedeni u studij sintakse, sintaktičke terminologije i u temeljne pojmove sintaktičke analize. Upoznati će ih se s osnovnim pojmovima riječi, sintagme, klauzole i rečenice. Prikazati će im se temeljni problemi sintaktičke analize (razlika između kategorija i funkcija, problemi klasifikacije riječi i sl.). Pristupit će se strukturalnoj analizi na sastavnice prema UG. Prikazat će se također sintaktičke pojave vezane za ostvarenje tematskih uloga i padeža, za operacije pokreta i (pro)nominalnu koreferenciju.
Za detaljan plan nastave vidi niže!
Studentske obveze
? pohađati nastavu i aktivno sudjelovati u nastavnome procesu
? izraditi seminarski rad
? položiti završni ispit (usmeni)
Praćenje i ocjenjivanje studenata
Pohađanje nastave, Aktivnost u nastavi ,Seminarski rad, Kontinuirana provjera znanja , Završni ispit
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava prijenosa bodova
OBVEZE SATI (procjena) UDIO U ECTS-u UDIO U OCJENI
pohađanje nastave i
aktivnost u nastavi 30 (30 od čega 3 bez opravdanja) 0,5 maksimalno 10%
seminarski rad 30 1 maksimalno 40%
završni ispit: usmeni 15 1,5 maksimalno 50%
Dodatna pojašnjenja:
Pohađanje je nastave obvezno. Tolerira se 30% izostanaka (do 3 izostanka nije potrebno opravdati). Da bi se pristupilo završnome ispitu, potrebno je iz svakoga segmenta prije njega (tijekom nastave) doseći minimalni broj bodova (ukupno 20), stoga je i pohađanje nastave u konačnici važno u zbiru bodova. Studenti su dužni pratiti izloženi materijal te ga usvojiti do slijedeće sesije predavanja. Također su dužni izraditi seminarski rad (12 kartica) iz odabrane teme iz područja tradicionalne sintakse (V. niže navedene upute za izradu rada i literaturu!).
Na kraju semestra pristupa se završnome ispitu (usmenome), kojemu se može pristupiti u lipnju, srpnju ili rujnu (maksimalno 4 puta), samo ako se tijekom semestra ostvarilo minimalno 20% ocjene.
U konačnu ocjenu ulaze rezultati kolokvija i završnoga ispita, ocjena seminarskog rada te aktivnost na nastavi koja uključuje kontinuirani rad i pripremu za analizu sintaktičkih pojmova i pojava te sudjelovanje u raspravama.
Sudjelovanje u nastavi ocjenjuje se na sljedeći način:
0% = Ne dolazi na predavanja
2% = Prisustvuje predavanjima, no ne sudjeluje aktivno u radu
4% = Priprema se, no priprema je nepotpuna ? uz veće nedostatke.
6% = Priprema se, no priprema je nepotpuna ? uz manje nedostatke.
8% = Redovito je pripremljen/-a, priprema je korektna, dobrovoljno sudjeluje u nastavnome procesu.
10% = Student/studentica pokazuje visok stupanj zainteresiranosti za kolegij, uvijek je pripremljen/-a; postavlja pitanja i problematizira sadržaje iz zadate literature, važne za kolegij, koristi dodatne materijale.
Seminarski rad se ocjenjuje ovako:
0% = Rad nije napisan ili se student nije uopće držao datih uputa za izradu rada.
8% = Rad sne adrži sva poglavlja zatražena u uputama, a zapaženi su i veći nedostatci u sadržajnome oblikovanju rada te gradivo nije zadovoljavajuće obrađeno.
16% = Rad sadrži sva poglavlja zatražena u uputama, no uočeni su značajni nedostatci u formalnome oblikovanju rada (posebice se to odnosi na učestale pravopisne i gramatičke pogreške koje se ne mogu smatrati omaškom) te u predstavljanju i citiranju literature.
24% = Rad je napravljen prema datim uputama, no uočeni su nedostatci u sadržajnome oblikovanju rada te u predstavljanju i citiranju literature kao i pravopisne i gramatičke pogreške. Iznesena teorija nije obogaćena primjerima iz odabranih tekstova i/ili jezičnih priručnika.
32% = Rad je napravljen prema zadatim uputama, no uočeni su manji nedostatci u citiranju konzultirane literature kao i pravopisne i gramatičke pogreške.
40% = Izlaganje odabrane teme je detaljno, potkrijepljeno podatcima iz literature, koja je ispravno citirana, a sve zajedno čini skladnu cjelinu; i u formalnome, i u jezičnome, i u sadržajnome smislu.
Seminarski rad neće biti pozitivno ocijenjen, ako se uoče pravopisne ili gramatičke pogreške te omaške u pismu i nakon nastavnikovih napomena. Studenti će na prvome predavanju dobiti primjerak koji se smatra uzornim te će se uputiti na slične radove koji su objavljeni u periodici.
Završni ispit ocjenjivat će se ovako (i detaljnije prema proporcionalnome postotku koji će se dobiti nakon točnoga broja pitanja na ispitu):
manje od 50% točnih odgovora = 0% ocjene
od 50% do 59,9% = 10% ocjene
od 60% do 69,9% = 20% ocjene
od 70% do 79,9% = 30% ocjene
od 80% do 89,9% = 40% ocjene
od 90% do 100% = 50% ocjene
Prema Pravilniku o ocjenjivanju konačna se ocjena dobiva na sljedeći način:
A = 90 ? 100% 5 (izvrstan)
B = 80 ? 89,9% 4 (vrlo dobar)
C = 70 ? 79,9% 3 (dobar)
D = 60 ? 69,9% 2 (dovoljan)
E = 50 ? 59,9% 2 (dovoljan)
Fx = 40 ? 49,9 1 (nedovoljan)
F = 30 ? 39, 9% 1 (nedovoljan)
Ispitni rokovi
Lipanj/ srpanj: 16.06. 2011. u 8.30 h,
11.07. 2011. u 8.30 h
Rujan: 07.09. 2011. u 8.30 h
28.09.2011. u 9 h.
Pismeni radovi
Student je dužan izraditi seminarksi rad (12 kartica) te ga do 15. 04. 2011. predati u pisanome obliku (pisano računalom, veličinom slova (font) 12, s proredom 1,5), neuvezano, u običnom plastičnom omotu.
Vidi detaljne naputke o izradi seminarskog rada!
.
Nositelj/nositeljica kolegija:
doc. dr.sc. Jasna Gačić
E-adresa: jgacic@unipu.hr
Primanje studenata: (bit će uneseno naknadno)
_________________________________________
PRILOG: Kalendar nastave
Br. nast. cjelina TEME I LITERATURA
1. Uvod u kolegij i detaljni izvedbeni nastavni plan i program.
Studenti će moći primijeniti dobivene upute za rad i pripremu završnog ispita.
Literatura : Tiskane upute za rad, literatura (obvezna i dopunska)
2. Pisanje i izlaganje seminarskog rada; upute i stručno vodstvo za prikupljane literature, korištenje i citiranje bibliografskih jedinica, organizaciju teksta i sl.
Literatura: Upute za izradu seminarskog rada
3. Uvod.
Sintaksa, definicija, područje i ciljevi. Temeljni pojmovi ? riječ, sintagma, klauzula, rečenica.
Morfologija i sintaksa: sličnost i razlike.
Literatura: 3 : 15-16; 4: 193-197, 209-210;
4. Sintaktička struktura.
Linearnost i struktura. Hijerarhijska struktura i ?neposredne sastavnice?
Sintagme i zavisnost. Nezavisne sintagme. Udaljenost i smjer relacije. Tipovi sintagmi: endocentričke i egzocentričke sintagme. Kombinacije enedocentričkih sintagmi: koordinacijske i subordinacijske sintagme.
Literatura: 4: 197- 215;
5. Sintaktičko povezivanje
Mehanizmi povezivanja. Povezivanje s ?nultim? elementom, Slaganje. Konektori. ?Ukriženo? povezivanje. Povezivanje na udaljenost. Poredak elemenata u sintagmama. Zamjeničke riječi (slobodne / vezane, ?nulta? zamjenička riječ ).
Literatura: 3: 17-22; 4: 215-230;
6. Sintaktičko proširivanje
Mehanizmi proširenja (Rekurzivnost i Uvrštavanje).
Sintaktičke jedinice više od sintagme: rečenica, složena rečanica.
Literatura: 4: 230-232
7. Izričaj
Tipologija izričaja: jednostavna rečenica (klauzula) i pojave pomaka.
Ustroj jednostavne rečenice. Glagolske rečenice. ?Zavisne? rečenice. Upitne i odnosne rečenice. Subordinacija rečenica. Subjektne i objektne rečenice (pojam koreferencije).
Literatura: 4 : 233-264;
8. Kategorije i funkcije. Definicije sa stajališta sintaktičke analize.
Literatura: 2: 10-17; 3 :35-43; 4:303-368;
9. Valencija i tematske funkcije.
Pojam ?odabira? (?podkategorizacija?).
Literatura: 2: 18-26;
10. Analiza na sastavnice
Literatura: 2: 27-36; 4: 197-203;
11. Struktura rečenice i sintaktičke funkcije.
Teorijska postava UG, ?Dubinska i površinska? struktura; struktura ?X-barra?
Literatura: 1: 9-18; 23-63; 159-185; 2: 36-41; 3 : 22-32; 4 : 369-372;
12. ?Teorija-theta?
'Tragovi? i padež. ?Prazna kategorija?.
Literatura: 1: 185-207; 2: 47-55; 3: 283-286;
13. ?Pokret?.
Tipovi ?pokreta?. Pojam ?granice?.
Literatura: 1: 217-259; 2 : 56-63; 3: 239-250; 290-296;
14. Vezivanje i prazne zamjeničke kategorije.
Literatura: 2: 63- 72; 3: 315-317;
15. Zaključno predavanje. Sinteza izloženog gradiva.
Evaluacija modula
Literatura: Vidi Obvezna literatura
Naziv kolegija SINTAKSA (SUVREMENOG TALIJANSKOG JEZIKA)
Opći podaci
Studijski program Dodiplomski studij:
DVOPREDMETNI STUDIJ (TALIJANSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST I POVIJEST, LATINSKI i sl.) i JEDNOPREDMETNI STUDIJ (TALIJANSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST). Godina II
Nositelj kolegija: Doc., dr.sc. Jasna Gačić
Status kolegija: Obvezan
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave
Ljetni semestar
ECTS koeficijent opterećenja studenta 3
Broj sati po semestru 30 (P)
Ciljevi kolegija
Cilj je modula usvajanje temeljnih znanja iz područja sintakse suvremenog talijanskog jezika uz moderan pristup proučavanju jezičnih pojava koji uključuje saznanja suvremene lingvistike. Tijekom nastave studente će se uvesti u relevantne sadržaje moderne sintaktičke teorije i u njihovu primjenu na proučavanje talijanskoga jezika.
Osim navedenoga cilj je modula i stjecanje općih i specifičnih kompetencija iz područja sintakse.
Sadržaj kolegija
Studenti će biti uvedeni u studij sintakse, sintaktičke terminologije i u temeljne pojmove sintaktičke analize. Upoznati će ih se s osnovnim pojmovima riječi, sintagme, klauzole i rečenice. Prikazati će im se temeljni problemi sintaktičke analize (razlika između kategorija i funkcija, problemi klasifikacije riječi i sl.). Pristupit će se strukturalnoj analizi na sastavnice prema UG. Prikazat će se također sintaktičke pojave vezane za ostvarenje tematskih uloga i padeža, za operacije pokreta i (pro)nominalnu koreferenciju.
Za detaljan plan nastave vidi niže!
Studentske obveze
? pohađati nastavu i aktivno sudjelovati u nastavnome procesu
? izraditi seminarski rad
? položiti završni ispit (usmeni)
Praćenje i ocjenjivanje studenata
Pohađanje nastave, Aktivnost u nastavi ,Seminarski rad, Kontinuirana provjera znanja , Završni ispit
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava prijenosa bodova
OBVEZE SATI (procjena) UDIO U ECTS-u UDIO U OCJENI
pohađanje nastave i
aktivnost u nastavi 30 (30 od čega 3 bez opravdanja) 0,5 maksimalno 10%
seminarski rad 30 1 maksimalno 40%
završni ispit: usmeni 15 1,5 maksimalno 50%
Dodatna pojašnjenja:
Pohađanje je nastave obvezno. Tolerira se 30% izostanaka (do 3 izostanka nije potrebno opravdati). Da bi se pristupilo završnome ispitu, potrebno je iz svakoga segmenta prije njega (tijekom nastave) doseći minimalni broj bodova (ukupno 20), stoga je i pohađanje nastave u konačnici važno u zbiru bodova. Studenti su dužni pratiti izloženi materijal te ga usvojiti do slijedeće sesije predavanja. Također su dužni izraditi seminarski rad (12 kartica) iz odabrane teme iz područja tradicionalne sintakse (V. niže navedene upute za izradu rada i literaturu!).
Na kraju semestra pristupa se završnome ispitu (usmenome), kojemu se može pristupiti u lipnju, srpnju ili rujnu (maksimalno 4 puta), samo ako se tijekom semestra ostvarilo minimalno 20% ocjene.
U konačnu ocjenu ulaze rezultati kolokvija i završnoga ispita, ocjena seminarskog rada te aktivnost na nastavi koja uključuje kontinuirani rad i pripremu za analizu sintaktičkih pojmova i pojava te sudjelovanje u raspravama.
Sudjelovanje u nastavi ocjenjuje se na sljedeći način:
0% = Ne dolazi na predavanja
2% = Prisustvuje predavanjima, no ne sudjeluje aktivno u radu
4% = Priprema se, no priprema je nepotpuna ? uz veće nedostatke.
6% = Priprema se, no priprema je nepotpuna ? uz manje nedostatke.
8% = Redovito je pripremljen/-a, priprema je korektna, dobrovoljno sudjeluje u nastavnome procesu.
10% = Student/studentica pokazuje visok stupanj zainteresiranosti za kolegij, uvijek je pripremljen/-a; postavlja pitanja i problematizira sadržaje iz zadate literature, važne za kolegij, koristi dodatne materijale.
Seminarski rad se ocjenjuje ovako:
0% = Rad nije napisan ili se student nije uopće držao datih uputa za izradu rada.
8% = Rad sne adrži sva poglavlja zatražena u uputama, a zapaženi su i veći nedostatci u sadržajnome oblikovanju rada te gradivo nije zadovoljavajuće obrađeno.
16% = Rad sadrži sva poglavlja zatražena u uputama, no uočeni su značajni nedostatci u formalnome oblikovanju rada (posebice se to odnosi na učestale pravopisne i gramatičke pogreške koje se ne mogu smatrati omaškom) te u predstavljanju i citiranju literature.
24% = Rad je napravljen prema datim uputama, no uočeni su nedostatci u sadržajnome oblikovanju rada te u predstavljanju i citiranju literature kao i pravopisne i gramatičke pogreške. Iznesena teorija nije obogaćena primjerima iz odabranih tekstova i/ili jezičnih priručnika.
32% = Rad je napravljen prema zadatim uputama, no uočeni su manji nedostatci u citiranju konzultirane literature kao i pravopisne i gramatičke pogreške.
40% = Izlaganje odabrane teme je detaljno, potkrijepljeno podatcima iz literature, koja je ispravno citirana, a sve zajedno čini skladnu cjelinu; i u formalnome, i u jezičnome, i u sadržajnome smislu.
Seminarski rad neće biti pozitivno ocijenjen, ako se uoče pravopisne ili gramatičke pogreške te omaške u pismu i nakon nastavnikovih napomena. Studenti će na prvome predavanju dobiti primjerak koji se smatra uzornim te će se uputiti na slične radove koji su objavljeni u periodici.
Završni ispit ocjenjivat će se ovako (i detaljnije prema proporcionalnome postotku koji će se dobiti nakon točnoga broja pitanja na ispitu):
manje od 50% točnih odgovora = 0% ocjene
od 50% do 59,9% = 10% ocjene
od 60% do 69,9% = 20% ocjene
od 70% do 79,9% = 30% ocjene
od 80% do 89,9% = 40% ocjene
od 90% do 100% = 50% ocjene
Prema Pravilniku o ocjenjivanju konačna se ocjena dobiva na sljedeći način:
A = 90 ? 100% 5 (izvrstan)
B = 80 ? 89,9% 4 (vrlo dobar)
C = 70 ? 79,9% 3 (dobar)
D = 60 ? 69,9% 2 (dovoljan)
E = 50 ? 59,9% 2 (dovoljan)
Fx = 40 ? 49,9 1 (nedovoljan)
F = 30 ? 39, 9% 1 (nedovoljan)
Ispitni rokovi
Lipanj/ srpanj: 16.06. 2011. u 8.30 h,
11.07. 2011. u 8.30 h
Rujan: 07.09. 2011. u 8.30 h
28.09.2011. u 9 h.
Pismeni radovi
Student je dužan izraditi seminarksi rad (12 kartica) te ga do 15. 04. 2011. predati u pisanome obliku (pisano računalom, veličinom slova (font) 12, s proredom 1,5), neuvezano, u običnom plastičnom omotu.
Vidi detaljne naputke o izradi seminarskog rada!
.
Nositelj/nositeljica kolegija:
doc. dr.sc. Jasna Gačić
E-adresa: jgacic@unipu.hr
Primanje studenata: (bit će uneseno naknadno)
_________________________________________
PRILOG: Kalendar nastave
Br. nast. cjelina TEME I LITERATURA
1. Uvod u kolegij i detaljni izvedbeni nastavni plan i program.
Studenti će moći primijeniti dobivene upute za rad i pripremu završnog ispita.
Literatura : Tiskane upute za rad, literatura (obvezna i dopunska)
2. Pisanje i izlaganje seminarskog rada; upute i stručno vodstvo za prikupljane literature, korištenje i citiranje bibliografskih jedinica, organizaciju teksta i sl.
Literatura: Upute za izradu seminarskog rada
3. Uvod.
Sintaksa, definicija, područje i ciljevi. Temeljni pojmovi ? riječ, sintagma, klauzula, rečenica.
Morfologija i sintaksa: sličnost i razlike.
Literatura: 3 : 15-16; 4: 193-197, 209-210;
4. Sintaktička struktura.
Linearnost i struktura. Hijerarhijska struktura i ?neposredne sastavnice?
Sintagme i zavisnost. Nezavisne sintagme. Udaljenost i smjer relacije. Tipovi sintagmi: endocentričke i egzocentričke sintagme. Kombinacije enedocentričkih sintagmi: koordinacijske i subordinacijske sintagme.
Literatura: 4: 197- 215;
5. Sintaktičko povezivanje
Mehanizmi povezivanja. Povezivanje s ?nultim? elementom, Slaganje. Konektori. ?Ukriženo? povezivanje. Povezivanje na udaljenost. Poredak elemenata u sintagmama. Zamjeničke riječi (slobodne / vezane, ?nulta? zamjenička riječ ).
Literatura: 3: 17-22; 4: 215-230;
6. Sintaktičko proširivanje
Mehanizmi proširenja (Rekurzivnost i Uvrštavanje).
Sintaktičke jedinice više od sintagme: rečenica, složena rečanica.
Literatura: 4: 230-232
7. Izričaj
Tipologija izričaja: jednostavna rečenica (klauzula) i pojave pomaka.
Ustroj jednostavne rečenice. Glagolske rečenice. ?Zavisne? rečenice. Upitne i odnosne rečenice. Subordinacija rečenica. Subjektne i objektne rečenice (pojam koreferencije).
Literatura: 4 : 233-264;
8. Kategorije i funkcije. Definicije sa stajališta sintaktičke analize.
Literatura: 2: 10-17; 3 :35-43; 4:303-368;
9. Valencija i tematske funkcije.
Pojam ?odabira? (?podkategorizacija?).
Literatura: 2: 18-26;
10. Analiza na sastavnice
Literatura: 2: 27-36; 4: 197-203;
11. Struktura rečenice i sintaktičke funkcije.
Teorijska postava UG, ?Dubinska i površinska? struktura; struktura ?X-barra?
Literatura: 1: 9-18; 23-63; 159-185; 2: 36-41; 3 : 22-32; 4 : 369-372;
12. ?Teorija-theta?
'Tragovi? i padež. ?Prazna kategorija?.
Literatura: 1: 185-207; 2: 47-55; 3: 283-286;
13. ?Pokret?.
Tipovi ?pokreta?. Pojam ?granice?.
Literatura: 1: 217-259; 2 : 56-63; 3: 239-250; 290-296;
14. Vezivanje i prazne zamjeničke kategorije.
Literatura: 2: 63- 72; 3: 315-317;
15. Zaključno predavanje. Sinteza izloženog gradiva.
Evaluacija modula
Literatura: Vidi Obvezna literatura
- Teacher: Nada Poropat Jeletić
- Teacher: Rita Scotti Jurić